Założenie biura rachunkowego – o czym należy pamiętać?
Podjęcie decyzji o założeniu własnej działalności wiąże się z szeregiem kwestii, o których nie można zapomnieć, aby firma działała sprawnie i zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Oczywiście to, co jest najistotniejsze w prowadzeniu działalności ma ścisły związek z branżą, w której zdecydujemy się działać. W tym artykule poruszymy temat związany z założeniem biura rachunkowego.
Od czego rozpocząć zakładanie biura rachunkowego?
Podstawową kwestią zarówno w przypadku biura rachunkowego, jak i firm z innych branży jest zarejestrowanie działalności. To, jak będzie przebiegała ta czynność zależy przede wszystkim od formy prawnej jaką wybierzemy dla naszej firmy. Jeżeli zdecydujemy się na działanie jako osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą procedura rejestracyjna przebiegać będzie dużo sprawniej niż w przypadku spółki z ograniczoną odpowiedzialnością.
Oprogramowanie do biura rachunkowego – jakie wybrać?
Po zakończeniu całej procedury związanej z rejestracją firmy, kolejną kwestią jest zaopatrzenie się w odpowiednie oprogramowanie, które pozwoli nam w rzetelny sposób rozliczać księgowo naszych klientów. Jak wiadomo metoda sławetnych „szubieniczek” już dawno odeszła do przysłowiowego lamusa w związku z tym faktem, w dobie nowoczesnych technologii, nie jest możliwym, aby praktykować dalej to przestarzałe rozwiązanie. Idąc w tym kierunku warto niewątpliwie zajrzeć na stronę dative.com.pl i skorzystać z oferty oprogramowania, jaką w swoich zasobach posiada wyżej wspomniana firma. Niekwestionowanymi korzyściami płynącymi ze skorzystania z usług wspomnianego przedsiębiorstwa jest fakt posiadania przez nie statusu Partner Comarch. Dzięki temu mamy pewność, że wdrożenie systemy przez Comarch Partner będzie wykonane prawidłowo, a ponadto w razie potrzeby konsultanci informatyczni wesprą nas w ewentualnych trudnościach wynikających z pracy systemu.
Założenie biura rachunkowego – o czym należy pamiętać?
Poza wyżej wspomnianymi kwestiami jak rejestracja działalności, a także zadbanie o odpowiednie oprogramowanie do prowadzenia ewidencji księgowej warto również zadbać o odpowiedni sprzęt, na jakim będziemy pracować. Komputer i drukarka to absolutne minimum, które powinniśmy posiadać. Zadbajmy o wysoką jakość sprzętu, ponieważ jego zawodność może utrudnić nam pracę. Jak wiadomo nie jest to wskazane w szczególności w branży, w której gonią nas terminy narzucone przepisami prawa, a ich nieprzestrzeganie może wiązać się z konsekwencjami.