Problemy na wakacjach
Zorganizowanie idealnych wakacji może pochłonąć mnóstwo czasu i energii, dlatego wielu osobom bardzo zależy na tym, aby wszystko układało się perfekcyjnie. Niestety na niektóre sytuacje nie mamy żadnego wpływu i mogą zdarzyć się nawet wtedy, gdy jesteśmy idealnie przygotowani do podróży. Takim przypadkiem jest na przykład odwołany lub opóźniony lot do naszego miejsca docelowego.
Poślizg w godzinie odlotu zazwyczaj jest niewielki i pilotom zwykle udaje się nadrobić stracony czas w powietrzu. Trzeba bowiem pamiętać, że wiele linii lotniczych zakłada pewien margines bezpieczeństwa na nieprzewidziane sytuacje, które mogą zaburzyć harmonogram lotów. Jednak w przypadku usterki technicznej, złych warunków pogodowych lub innych poważniejszych problemów opóźnienie może sięgnąć nawet kilkunastu godzin. W takiej sytuacji wielu podróżnych chce ubiegać się o odszkodowanie za opóźniony lot. To bardzo dobry ruch. Należy jednak pamiętać, że nie jest ono przyznawane w każdym przypadku. Pasażer nie otrzyma rekompensaty, jeżeli nie miał wpływu na zaistniałą sytuację. Jeśli więc lot był opóźniony z powodu niesprzyjającej aury, odszkodowanie nie zostanie wypłacone. Warto natomiast wiedzieć, że nawet w takiej sytuacji linia lotnicza ma obowiązek zaopiekowania się pasażerami i zapewnienia im posiłku, a również noclegu w przypadku przedłużającego się opóźnienia.
Jak postępować, jeśli jesteśmy przekonani, że odszkodowanie nam się należy? Na początku należy skierować odpowiednie pismo do linii lotniczej. Doświadczenie pokazuje, że w wielu przypadkach przewoźnik będzie starał się uniknąć wypłaty odszkodowania. W takim wypadku możemy skierować się do Urzędu Lotnictwa Cywilnego i tam złożyć skargę. Na polskim rynku działają również firmy pośredniczące w takich działaniach. Ich usługi pozwalają nam zapomnieć o uciążliwych formalnościach. Dzięki temu możemy spokojnie czekać na rozwiązanie sprawy. Opóźniony lot z pewnością nie jest przyjemną sprawą, ale odszkodowanie od linii lotniczej może choć trochę wynagrodzić trudy.