Jak znaleźć dobrą agencję marketingową?
W poszukiwaniu agencji reklamowej skupić się powinniśmy przede wszystkim na tym, by ta skutecznie zrealizowała zamierzone przez nas cele i działania, a przy tym okazała się po prostu dobra w swoim fachu. Czym jednak kierować się podczas poszukiwań? Warto poznać listę czynników decydujących o tym, że daną agencją warto się zainteresować. Przedstawiamy najważniejsze z nich.
Pokaż kotku co masz w środku
Możliwość obejrzenie prezentacji agencji oraz jej dokonań to działanie nazywane credentials. Warto poprosić o nie w pierwszym kontakcie z agencją, przygotowując swoisty brie – czyli listę naszych oczekiwań wobec współpracy z agencją marketingową. Inaczej credentials przedstawiać się będzie wówczas, gdy planujemy zlecić konkretną obsługę reklamową czy pełną kampanię.
Umowa o poufności to podstawa
Nierzadko podczas współpracy z daną agencją marketingową przekazywać będziemy jej ważne informacje. Warto je zabezpieczyć przed dostaniem się w niepowołane ręce. A najlepszym gwarantem tegoż będzie podpisanie z agencją umowy o poufności (w branży: NDA).
Wspólnota w tworzeniu celu
Docelowym efektem współpracy z agencją marketingową będzie przygotowanie i wdrożenie działań marketingowych. Te jednak muszą być optymalnie dograne – głównie z uwagi na intencje przedstawione przez zleceniodawców w briefie. Dobrze o agencji świadczyć będzie więc to, że jej pracownik pozostawać będzie w ścisłym kontakcie z klientem. Głównie po to by efekt finalny współpracy był jak najbardziej zadowalający dla obu stron. Najlepiej o trafności proponowanych pomysłów rozmawiać podczas spotkań twarzą w twarz. Takie działania z pewnością przybliżać nas będą do osiągnięcia wymarzonych celów marketingowych właśnie.
Pomysły na wagę złota
O wyborze dobrej agencji marketingowej decydować będzie też ogólna opinia o tejże firmie w branży. Jeśli jest w porządku, z pewnością warto się agencją zainteresować. Jeśli coś budzi nasze wątpliwości – nie bójmy się pytać. Kto pyta, nie błądzi przecież, a żeby znaleźć doskonałą agencję marketingową nic nie będzie działać tak, jak koniec języka… Poza tym znalezienie miejsca pełnego kreatywnej mocy i pomysłów jest możliwe. Trzeba tylko nieco uzbroić się w cierpliwość i… liczyć na łut szczęścia!
Artykuł został napisany we współpracy z agencją marketingową z Pruszkowa – BlueMonster.pl.